انواع رنگ های مورد استفاده در ساخت و ساز
نوشته شده توسط : admin

انواع رنگ ساختمانی

رنگ یک ماده مایع است که دارای توانایی پخش در یک سطح جامد است. در این مطلب به معرفی انواع رنگ ساختمانی می پردازیم. رنگ در لایه های مختلف روی سطح اعمال می شود که به عنوان لایه اولیه به نام پوشش اول، دوم و غیره نامیده می شود.

انواع مختلف رنگ مورد استفاده در ساخت و ساز عبارتند از:

رنگ روغن

این رنگها سرب سفید را به عنوان یک پایه قرار می دهند. رنگ های روغن در سه کت استفاده می شود. اولین کت به عنوان آغازگر نامیده می شود، سپس زیرزمینی می آید و آخرین کت از کت نهایی تشکیل شده است. قبل از استفاده از همان، روغن لیندن و رنگدانه ها اضافه شده است.

رنگ روغن می تواند از دو نوع باشد: کف و براق. اگر سطح کاربرد صاف باشد، براق بودن توصیه می شود. اگر سطح دارای حفره هایی است که نمی توان توسط بتونه پوشیده شده است، توصیه می شود به استفاده از مات پایان. استفاده از براق استفاده از این واژگان به وضوح دیده می شود.

رنگ های روغن با دوام بیشتری هستند که به طور کامل خشک می شود. تمیز کردن دیوارهای رنگ شده توسط این آسان است. رنگ های روغنی با روغن های آلکیدی (مصنوعی) یا روغن زیتون (طبیعی) ساخته می شوند.

رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک شامل انواع پلاستیکی به عنوان یک پایه و آب به عنوان یک نازک تر است. این در رنگ های جذاب در دسترس است. ترکیب 1 لیتر رنگ پلاستیکی 0.20 کیلوگرم اتصال دهنده، 10 کیلوگرم جامدات، 0.50 کیلوگرم رنگدانه و 0.60 کیلوگرم آب است.

پس از خشک شدن، آب تبخیر می شود و یک سطح رنگی جذاب را فراهم می کند. این رنگ ساختمانی را می توان برای نقاشی دیوارها و سقف سالن، نمایشگاه ها و غیره استفاده کرد.

رنگ آزبست

آزبست فیبر دار در این رنگ وجود دارد. این عمدتا برای جلوگیری از نشت سقف فلزی استفاده می شود. همچنین می تواند برای رنگ کاری، آبریزها استفاده شود. همچنین برای اثبات رطوبت سطوح در دیوارهای زیرزمینی استفاده می شود.




:: برچسب‌ها: انواع رنگ ساختمانی , رنگ روغن , رنگ پلاستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: